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List of publications

2017

Elwert, Frederik und Martin Radermacher. 2017. Evangelikalismus in Europa. In: Handbuch Evangelikalismus: Lokal und global in Geschichte und Gegenwart, 173–188.
Elwert, Frederik, Martin Radermacher und Jens Schlamelcher, Hrsg. 2017a. Handbuch Evangelikalismus: Lokal und global in Geschichte und Gegenwart. Religionswissenschaft. Bd. 5. Bielefeld: Transcript.
---. 2017b. Einleitung. In: Handbuch Evangelikalismus: Lokal und global in Geschichte und Gegenwart, 11–20.
Hasselhoff, Görge K. und Knut Martin Stünkel. 2017. Hermann Cohen: Germanness and judaism (Germany, 1916). In: Religious dynamics under the impact of imperialism and colonialism: a sourcebook, 486–502.
Hollender, Elisabeth und Knut Martin Stünkel. 2017. Paul de Lagarde: On the relationship of the German state to theology, church and religion. In: Religious dynamics under the impact of imperialism and colonialism: a sourcebook, 354–365.
Jahn, Sarah J. 2017. Götter hinter Gittern: die Religionsfreiheit im Strafvollzug der Bundesrepublik Deutschland. Frankfurt a.M.: Campus.
Jahn, Sarah J. und Irene Becci. 2017. Seelsorge im Strafvollzug. In: Handbuch Evangelikalismus: Lokal und global in Geschichte und Gegenwart. Januar.
Radermacher, Martin. 2017. Devotional fitness: an analysis of contemporary Christian dieting and fitness programs. Popular culture, religion and society. Bd. 2. Cham: Springer. doi:10.1007/978-3-319-49823-2, https://doi.org/10.1007/978-3-319-49823-2.
Schlamelcher, Jens. 2017a. The study of autobiographies in religious studies. In: Handbook Autobiography/Autofiction.
---. 2017b. Kirche in der Gesellschaft: Versuch einer Verhältnisbestimmung auf Grundlage der Unterscheidung von Kirche und Sekte nach Max Weber und Ernst Troeltsch. In: Die soziale Reichweite von Religion und Kirche: Beiträge zu einer Debatte in Theologie und Soziologie, 231–248.

2016

Anderl, Christoph und Jessie Pons. 2016. Dynamics of text corpora and image programs: representations of Buddhist narrative along the Silk Road. Leiden: Brill.
Bopearachchi, Osmund und Jessie Pons, Hrsg. 2016. Proceedings of the symposium in honour of Francine Tissot. Turnhout: Brepols.
Cuffel, Alexandra. 2016a. From “Convivencia” to competition: conversion and religious polemic between Jews and Christians focusing on Egypt from Fatimid-Mamluk periods. In: Minorities in contact in the Medieval Mediterranean.
---. 2016b. Jewish tribes and women in the Genesis and battle of the Dajjal: Nu‘ayim ibn Ḥammād al-Khuzā‘ī al-Marwzī’s Kitāb al-Fitan. In: Peoples of the apocalypse: eschatological beliefs and political scenarios, 129–146.
---. 2016c. From geographical migration to transmigration of souls: negotiating religious difference and space among Jews in Early Modern Safed. In: Locating religions: contact, diversity and translocality.
---. 2016d. The Judeo-Arabic Toledot Yeshu and its implications for Jewish relations with Christians and Muslims from the Fatimid-Mamluk periods. In: Toledoth Yeshu in context.
---. 2016e. The sea as magical stage: miracles and (un)holy names in the Chronicle of Aḥima‘aẓ. In: Ein Meer und seine Heiligen.
---. 2016f. Triple entanglement: a Christian Anti-Biography of Muhammad in a Jewish Anti-Christian Polemic. In: Entangled Hagiographies of the Religious Other.
Cuffel, Alexandra und Nikolas Jaspert, Hrsg. 2016. Entangled Hagiographies of the Religious Other. Cambridge: Cambridge Scholars.
Di Giacinto, Licia. 2016. Klarheit, Glanz und Erwachen: Erleuchtungsterminologie im frühen Daoismus (100-500 n. Chr.)? In: Erleuchtung: Kultur- und Religionsgeschichte eines Begriffs.
Dinzelbacher, Peter. 2016. Handbuch der Religionsgeschichte im deutschsprachigen Raum: Band 6,2: 20. Jahrhundert - religiöse Positionen und soziale Formationen. Hg. von Lucian Hölscher und Volkhard Krech. Handbuch der Religionsgeschichte im deutschsprachigen Raum: in 6 Bänden. Bd. 6,2. Paderborn: Schöningh.
Elwert, Frederik. 2016a. The loc/alis/ation of religion: an introduction. Journal of religion in Europe: JRE 9, Nr. 4: 297–303. doi:10.1163/18748929-00904013, https://doi.org/10.1163/18748929-00904013.
---. 2016b. Network analysis between distant reading and close reading. In: Proceedings of the Third Conference on Digital Humanities in Luxembourg with a Special Focus on Reading Historical Sources in the Digital Age. http://ceur-ws.org/Vol-1681/Elwert_Network_analysis.pdf.
Elwert, Frederik und Sven Sellmer. 2016. Modelling structure and content: socio-semantic network analysis of the Mahābhārata. Leonardo: journal of the International Society for the Arts, Sciences and Technology 2016. doi:10.1162/leon_a_01277, https://doi.org/10.1162/leon_a_01277.
Freudenberg, Maren. 2016. Liturgical traditionalism and spiritual vitality: transforming congregational practices in the Evangelical Lutheran Church in America. International journal of religion & spirituality in society 6, Nr. 2: 71–86.
Gschlößl, Nina, Daan Beekers, Steph Berns, Rolf Engelbart, Kim Knott, Volkhard Krech und Birgit Meyer. 2016. The urban sacred: städtisch-religiöse Arrangements in Amsterdam, Berlin und London : Ausstellungskatalog. Hg. von Susanne Lanwerd. Berlin: Metropol.
Jahn, Sarah. 2016. Being private in public space?: the „administration“ of „religion“ in german prisons. Journal of religion in Europe.
Jahn, Sarah J. 2016a. Religiöse Vielfalt als Handlungsfeld im Justizvollzug. In: Krise - Kriminalität - Kriminologie, 267–280.
---. 2016b. Flüchtlinge aus islamisch geprägten Ländern. In: Journalisten-Handbuch zum Thema Islam, 85–90.
---. 2016c. Being private in public space?: The ‘Administration’ of ‘Religion’ in German prisons. Journal of religion in Europe: JRE 9, Nr. 4: 402–422. doi:10.1163/18748929-00904005, https://doi.org/10.1163/18748929-00904005.
Karis, Tim. 2016a. Religious diversity as a media regulation issue: the changing frameworks in German and Dutch public broadcasting regulation. In: Diversity in transcultural and international communication, 69–90.
---. 2016b. Breaking news: der 11. September 2001 als Zäsur für den Journalismus und das mediale Islambild in Deutschland? In: Zeitenwende 9/11?:  eine transatlantische Bilanz, 289–315.
Krech, Volkhard, Olaf Müller und Detlef Pollack, Hrsg. 2016. Handbuch Religionssoziologie. 1., neue Ausg. Wiesbaden: VS Verl. für Sozialwiss.
Meinert, Carmen. 2016. Assimiliation and transformation of esoteric buddhism in Tibet and China: a case study of the adaptation processes of violence in a ritual context. Zentralasiatische Studien: ZAS 45: 341–360.
O A. 2016a. The emerging church as a critical response to the neoliberalization of the American religious landscape. Politics and religion. https://www.researchgate.net/publication/291803759_THE_EMERGING_CHURCH_AS_A_CRITICAL_RESPONSE_TO_THE_NEOLIBERALIZATION_OF_THE_AMERICAN_RELIGIOUS_LANDSCAPE.
O A. 2016b. Gersch, Rahel:Frommer Individualismus - Die Lakewood Church und die Phänomene Megachurch, prosperity gospel und charismatische Pastorenschaft. Berlin: Weißenseeverlag, 2013. Interdisziplinärer Arbeitskreises Pfingstbewegung. 3. Mai. http://www.glopent.net/iak-pfingstbewegung/Members/GioMaltese/gersch-2013/.
Pientka-Hinz, Rosel. 2016a. Verlöbnis. A. In Mesopotamien. In: Reallexikon der Assyriologie und vorderasiatischen Archäologie, 14:553–555.
---. 2016b. On the importance of different coat colours in regard to ancient Near Eastern cattle: economic texts versus religio-cultural texts of the 3rd and 2nd mill. BC gehalten auf der Workshop: Economic Aspects of Colours in Antiquity, Excellence Cluster TOPOI, 4. Februar.
Pons, Jessie. 2016. Art(s) du Gandhāra: recherche sur les sculptures bouddhiques (1er-4ème siècle). Indicopleustoi. Turnhout: Brepols.
Radermacher, Martin. 2016. Juden zwischen Integration und Desintegration: Bäder-Antisemitismus im 19./20. Jahrhundert. In: Jüdisches Leben auf Norderney: Präsenz, Vielfalt und Ausgrenzung.
Reiker, Julia. 2016. „Glimpses of the Horror of Normalcy“ - female dwarfs in literature. In: Tracing the footsteps of dwarfs: images, concepts and representations in popular culture, 121–144.
Schlamelcher, Jens. 2016. Religiöse Organisationen. In: Handbuch Religionssoziologie.
Stünkel, Knut Martin. 2016a. „Hast du des Heils geharrt?“: jüdisches und christliches kreatürliches Warten im Neuen Denken von Franz Rosenzweig, Eugen Rosenstock-Huessy und Joseph Wittig. In: Warten als Kulturmuster, 163–178.
---. 2016b. Frangatis ei dentes, quia theologicus: Ulrich von Hutten’s contribution to the emergence of religious language in the reformation period 42: 61–86.
---. 2016c. Haus und Zeit: Eugen Rosenstock-Huessys Andragogik des heilen Hauses. In: In da house: das Haus und seine Vorstellung in den Künsten und Wissenschaften, 89–106.
---. 2016d. Krankheit als Katapher: briefliche Nosologie bei Johann Georg Hamann. In: Hamanns Briefwechsel: Acta des Zehnten Internationalen Hamann-Kolloquium an der Martin Luther-Universität Halle-Wittenberg 2010, 289–312.
---. 2016e. Urfragen und Antworten: Spenglers Sprachphilosophie: Das Neue Denken. In: Tektonik der Systeme: Neulektüren von Oswald Spengler, 198–220.

2015

Akasoy, Anna, Jörg Plassen, Gerhard Endreß, Jörn Müller, Beate Ulrike La Sala, Piero Capelli, Ann Giletti, u. a. 2015. Transcending words: the language of religious contact between Buddhists, Christians, Jews, and Muslims in premodern times. Hg. von Knut Martin Stünkel und Görge K. Hasselhoff. Bochum: Winkler.
Behr, Wolfgang, Licia Di Giacinto, Ole Döring und Christine Moll-Murata. 2015. Heiner Roetz - Leben und Werk. In: Auf Augenhöhe: Festschrift zum 65. Geburtstag von Heiner Roetz, 11–22.
Cuffel, Alexandra. 2015a. Between epic entertainment and polemical Exegesis: Jesus and the empress Helen as anti-heroes in Toledot Yeshu. In: Medieval exegesis and religious difference: commentary, conflict, and community in the premodern Mediterranean, 155–170.
---. 2015b. Jesus, the misguided magician: the (re-)emergence of the Toledot Yeshu in Medieval Iberia and its retelling in Ibn Sahula’s Fables from the distant past. Henoch 37, Nr. 1: 4–16.
---. 2015c. Judaistik / Jewish studies. In: Handbuch der Mediterranistik: systematische Mittelmeerforschung und disziplinäre Zugänge, 181–196.
Di Giacinto, Licia. 2015a. Purity between semantics and history: notes on Daoist soteriology and interreligious encounters in early medieval China. In: Discourses of purity in transcultural perspective (300-1600), 153–184.
---. 2015b. Die Hanzeit als Grenzfeld, oder: kurze Überlegungen zur Verteidigung des Han-ru-ismus. In: Auf Augenhöhe: Festschrift zum 65. Geburtstag von Heiner Roetz, 331–344.
Elwert, Frederik. 2015a. Religion als Ressource und Restriktion im Integrationsprozess: eine Fallstudie zu Biographien freikirchlicher Russlanddeutscher. Veröffentlichungen der Sektion Religionssoziologie der Deutschen Gesellschaft für Soziologie. Wiesbaden: Springer. doi:10.1007/978-3-658-10100-8, https://doi.org/10.1007/978-3-658-10100-8.
---. 2015b. Die zivilgesellschaftlichen Potentiale mennonitischer Gemeinden russlanddeutscher Aussiedler. In: Religiöse Netzwerke: die zivilgesellschaftlichen Potentiale religiöser Migrantengemeinden, 99–116. doi:10.14361/transcript.9783839427583.99, https://doi.org/10.14361/transcript.9783839427583.99.
Elwert, Frederik, Sven Sellmer, Sven Wortmann, Manuel Pachurka, Jürgen Knauth und David Alfter. 2015. Toiling with the Pāli canon. In: Proceedings of the Workshop on Corpus-Based Research in the Humanities: 10 December 2015 Warsaw, Poland, 39–48.
Hansen, Klaus, Michael Hellwig und Knut Martin Stünkel, Hrsg. 2015. GottesHäuser: Innenansichten einer Metapher. Bielefeld: Luther Verl.
Hasselhoff, Görge K. und Knut Martin Stünkel. 2015. Introduction: the emergence of religious language in situations of contact. In: Transcending words: the language of religious contact between Buddhists, Christians, Jews, and Muslims in premodern times, 7–12.
Iricinschi, Eduard-Nicolaus. 2015. Biographical metamorphoses in the history of religion: Moshe Idel and three aspects of Mircea Eliade. Entangled religions: Interdisciplinary Journal for the Study of Religious Contact and Transfer 2: a_n. doi:10.13154/er.v2.2015.A-N, https://doi.org/10.13154/er.v2.2015.A-N.
Jahn, Sarah J. 2015a. Recht und Religion. In: Handbuch der Religionsgeschichte im deutschsprachigen Raum: Band 6/1, 20. Jahrhundert - Epochen und Themen, 389–414.
---. 2015b. Institutional logic and legal practice: modes of regulation of religious organizations in German prisons. In: Religious diversity in European prisons: challenges and implications for rehabilitation, 81–99. doi:10.1007/978-3-319-16778-7_6, https://doi.org/10.1007/978-3-319-16778-7_6.
---. 2015c. Religion - Recht - Verwaltung: eine Untersuchung der Rechtspraxis von positiver Religionsfreiheit im Strafvollzug der Bundesrepublik Deutschland. Leipzig: Universität Leipzig.
---. 2015d. Gefängnisseelsorge: nicht nur Hilfe für die Seele. In: Handbuch Jugendstrafvollzug: Handlungsfelder und Konzepte, 326–338.
---. 2015e. The organization of women as ‘Beguine’ 1. Juli.
---. 2015f. Religiöse Vielfalt als Handlungsfeld im Justizvollzug 25. September.
Kleinert, Markus, Volkhard Krech und Magnus Schlette. 2015. Kunst und Religion. In: Handbuch der Religionsgeschichte im deutschsprachigen Raum: Band 6/1, 20. Jahrhundert - Epochen und Themen, 312–341.
König, Götz. 2015. Iranisches im römischen Mithraskult: iranische Wörter. In: Ein pluriverses Universum: Zivilisationen und Religionen im antiken Mittelmeerraum, 301–332.
Krech, Volkhard. 2015a. From religious contact to scientific comparison and back: some methodological considerations on comparative perspectives in the science of religion. In: The dynamics of transculturality: concepts and institutions in motion, 39–73.
---. 2015b. „Hinter“m Horizont geht’s weiter': Perspektive und Horizont der Religion in differenzierungstheoretischer Perspektive. In: Hermeneutik als Lebenspraxis, 540–552.
---. 2015c. Magischer Orient und rationaler Okzident?: eine metaphorologische Notiz zum „Zaubergarten“, „stahlharten Gehäuse“ und zur „Welt als Text“. In: Auf Augenhöhe: Festschrift zum 65. Geburtstag von Heiner Roetz, 371–381.
---. 2015d. Wo „Rausch und Helle“ eins werden: Stefan Georges Kunstreligion im Lichte von Georg Simmels Religionstheorie. In: Stefan George und die Religion, 222–233. doi:10.1515/9783110435900-014, https://doi.org/10.1515/9783110435900-014.
---. 2015e. Religiöse Rede mit gesplissener Zunge: über die Ambivalenz ekstatischer Glossolalie und Weisen ihrer Einhegung. Zeitschrift für Kulturwissenschaften, Nr. 2: 35–44.
---. 2015f. Religious diversity. In: The Routledge handbook of German politics & culture, 230–249.
---. 2015g. Beobachtungen zu Sakralisierungsprozessen in der Moderne: mit einem Seitenblick auf Kunstreligion. In: Metamorphosen des Heiligen: Struktur und Dynamik von Sakralisierung am Beispiel der Kunstreligion, 411–426.
---. 2015h. Magischer Orient und rationaler Okzident?: Eine metaphorologische Notiz zum „Zaubergarten“, „stahlharten Gehäuse“ und zur „Welt als Text“. Bochumer Jahrbuch zur Ostasienforschung, Nr. 38: 371–381.
Krech, Volkhard und Lucian Hölscher. 2015. Einleitung. In: Handbuch der Religionsgeschichte im deutschsprachigen Raum: Band 6/1, 20. Jahrhundert - Epochen und Themen, 14–20.
Krech, Volkhard, Lucian Hölscher und Peter Dinzelbacher, Hrsg. 2015a. Handbuch der Religionsgeschichte im deutschsprachigen Raum: Band 6/1, 20. Jahrhundert - Epochen und Themen. Handbuch der Religionsgeschichte im deutschsprachigen Raum: in 6 Bänden. Bd. 6,1. Paderborn: Ferdinand Schöningh.
---, Hrsg. 2015b. 20. Jahrhundert - Epochen und Themen: 20. Jahrhundert - Epochen und Themen. Handbuch der Religionsgeschichte im deutschsprachigen Raum. Bd. 6,1. Paderborn: Schöningh.
Leach, Robert und Jessie Pons, Hrsg. 2015. Tracing ancient India through texts and traditions: contributions to current research in indology. Puspika. Bd. 3. Havertown: Oxbow Books.
Martínez-Ariño, Julia, Ines Michalowski und Katharina Frank. 2015. Panel: Doing study of religions in public institutions 24. August.
Meinert, Carmen, Hrsg. 2015a. Transfer of Buddhism Across Central Asian Networks (7th to 13th Centuries). Dynamics in the history of religions. Bd. 8. Leiden: Brill. doi:10.1163/9789004307438, https://doi.org/10.1163/9789004307438.
---. 2015b. Introduction - Dynamics of Buddhist transfer in Central Asia. In: Transfer of Buddhism Across Central Asian Networks (7th to 13th Centuries), 1–16.
---. 2015c. Introduction: dynamics of Buddhist transfer in Central Asia. In: Transfer of Buddhism Across Central Asian Networks (7th to 13th Centuries), 1–16.
Nagel, Alexander-Kenneth und Ulf Plessentin. 2015. Zivilgesellschaftliche Potentiale im Vergleich. In: Religiöse Netzwerke: die zivilgesellschaftlichen Potentiale religiöser Migrantengemeinden, 243–266.
O A. 2015. Open Data, Open Standards and Open Source: field notes from the SeNeReKo project. Omega Alpha | Open Access 2015 (5. Mai). https://oaopenaccess.wordpress.com/2015/05/05/open-data-open-standards-and-open-source-field-notes-from-the-senereko-project/.
Pientka-Hinz, Rosel. 2015a. Making contact in Mesopotamia: powerful kisses, forbidden kisses. In: Tabou et transgressions: actes du colloque organisé par le Collège de France, Paris, les 11 - 12 avril 2012, 69–81.
---. 2015b. Leuchtende Brückenschläge zwischen den Welten – Der Alte Orient in Licht und Farbe. Antike Welt: Zeitschrift für Archäologie und Kulturgeschichte 46, Nr. 1: 24–27.
---. 2015c. Altorientalische Religionen 20. April.
---. 2015d. Mit einem schillernden Namen lass mich dich glücklich machen! 5. Juni.
---. 2015e. Poison Incarnate: the Babylonian Demoness Lamashtu on the Move throughout the Ancient Near East“, Traditions of “Magic” gehalten auf der Rituals of Power in Contact from Antiquity to the Middle Ages, 20. Juli.
---. 2015f. Modes of communication between Gods and Men: the historical development of ancient Near Eastern ‘texts’ in regard to divination and worship gehalten auf der Workshop: Media of Scripture – Scripture as Media, 11. Dezember.
Plassen, Jörg. 2015a. The taoist voice of the Buddhist commentaries?: Some remarks on the influence of the Chuang-tzu on the use of language in Buddhist commentarial literature. In: Transcending words: the language of religious contact between Buddhists, Christians, Jews, and Muslims in premodern times, 13–26.
---. 2015b. Einige kursorische Bemerkungen zur Frage des Einflusses des Huayan auf den Neo-Konfuzianismus. Bochumer Jahrbuch zur Ostasienforschung 38: 383–392.
Plessentin, Ulf. 2015. Die zivilgesellschaftlichen Potentiale der Syrisch-Orthodoxen Kirche. In: Religiöse Netzwerke: die zivilgesellschaftlichen Potentiale religiöser Migrantengemeinden, 117–146.
Radermacher, Martin. 2015. „Heal through movement, worship and the Word of God“: zum Verständnis von Heilung in zeitgenössischen evangelikalen Fitnessprogrammen. In: Somatisierung des Religiösen: empirische Studien zum rezenten religiösen Heilungs- und Therapiemarkt, 97–119.
Radermacher, Martin und Judith Stander. 2015. Anton Antweiler: Philosophie, Religionen des Ostens’ und die Zölibatsfrage (1954-1967). In: 103 Jahre Religionswissenschaft in Münster: Verortung in Raum und Zeit, 63–78.
Radermacher, Martin, Judith Stander und Annette Wilke, Hrsg. 2015a. 103 Jahre Religionswissenschaft in Münster: Verortung in Raum und Zeit. Centrum für religionsbezogene Studien, Münster, Westfalen: Veröffentlichungen. Bd. 12. Berlin [u.a.]: LIT.
---. 2015b. Einleitung. In: 103 Jahre Religionswissenschaft in Münster: Verortung in Raum und Zeit, 7–10.
Radermacher, Martin und Annette Wilke. 2015. Religionswissenschaft in Münster im Spiegel der Disziplingeschichte. In: 103 Jahre Religionswissenschaft in Münster: Verortung in Raum und Zeit, 139–198.
Reiker, Julia. 2015. „The Wedding was very much like other weddings“: the concept of the „heroine“ and its relevance for Jane Austen’s Emma. In: Heroes anywhere and forever: from a German, Indian and American perspective, 93–100.
Roetz, Heiner. 2015a. Auf Augenhöhe: Festschrift zum 65. Geburtstag von Heiner Roetz. Hg. von Wolfgang Behr, Licia Di Giacinto, und Christine Moll-Murata. Bochumer Jahrbuch zur Ostasienforschung. Bd. 38. München: Iudicium.
---. 2015b. Auf Augenhöhe: Festschrift zum 65. Geburtstag von Heiner Roetz. Hg. von Wolfgang Behr, Licia Di Giacinto, Ole Döring, und Christine Moll-Murata. Bochumer Jahrbuch zur Ostasienforschung. Bd. 38. München: Iudicium.
Schlamelcher, Jens. 2015. Der Zeitraum seit 1989. In: 20. Jahrhundert - Epochen und Themen: 20. Jahrhundert - Epochen und Themen, 245–269.
Stünkel, Knut Martin. 2015a. Moos, Peter von: Heiden im Himmel? Geschichte einer Aporie zwischen Mittelalter und Früher Neuzeit. Mit kritischer Edition der Quaestio de salvatione Aristotelis des Lambertus de Monte (um 1500) von Philipp Roelli. 2014. Journal of transcultural medieval studies 2, Nr. 2: 288–291.
---. 2015b. Adelmann, Dieter: Die Tränen des Henri Quatre. Potsdam: Universitätsverlag Potsdam 2014. Zeitschrift für Religions- und Geistesgeschichte: ZRGG 67, Nr. 1: 98–99. doi:10.1163/15700739-90000156, https://doi.org/10.1163/15700739-90000156.
---. 2015c. Winterstein, Stefan: Versuch gegen Heimito von Doderer. Über „Ordnungspein“ und Faschismus, Würzburg: Königshausen & Neumann 2014. Zeitschrift für Religions- und Geistesgeschichte: ZRGG 67, Nr. 3-4: 307–309. doi:10.1163/15700739-90000187, https://doi.org/10.1163/15700739-90000187.
---. 2015d. Kybele oder Symblysma?: Eugen Rosenstock und der Kreis um den Patmos-Verlag. Jahrbuch des Simon-Dubnow-Instituts / Simon-Dubnow-Institut für Jüdische Geschichte und Kultur e.V. an der Universität Leipzig 14: 367–390. doi:10.13109/9783666369445.367, https://doi.org/10.13109/9783666369445.367.
---. 2015e. Towards a theory of meta-communicative elements in Medieval religious dialogues: Abelard’s collationes and the topology of “religion”. In: Transcending words: the language of religious contact between Buddhists, Christians, Jews, and Muslims in premodern times, 193–206.
---. 2015f. Biblical metaschematism as a device for religious transfer: Paul’s communicative strategy in a situation of religious contact. Entangled religions: Interdisciplinary Journal for the Study of Religious Contact and Transfer 2: 1–34. doi:10.13154/er.v2.2015.1-34, https://doi.org/10.13154/er.v2.2015.1-34.
---. 2015g. Hofmann, Gottfried: Eugen Rosenstock-Huessy. Versuch einer Chronik seines Lebens, Münster: agenda 2014. Zeitschrift für Religions- und Geistesgeschichte: ZRGG 67, Nr. 2: 202–203. http://booksandjournals.brillonline.com/content/journals/10.1163/15700739-90000169.
---. 2015h. „Das eigentlich Religiöse in der Religion“: die Bedeutung des Geheimnisses für das Judentum bei Max Wiener. In: Juden und Geheimnis: interdisziplinäre Annäherungen, 33–50.
---. 2015i. Eugen Rosenstock’s early symblysmatic experiences: the sociology of „Patmos“ and „Die Kreatur“. Culture, theory and critique 56, Nr. 1: 13–27.
---. 2015j. Towards the miracle of language: Ramon Llull and the creation of a Christian religious language. In: Transcending words: the language of religious contact between Buddhists, Christians, Jews, and Muslims in premodern times, 127–142.
---. 2015k. Die leere Kirche als theologisches und ästhetisches Phänomen. In: GottesHäuser: Innenansichten einer Metapher, 34–37.
Tezcan, Levent. 2015. Gilliat-Ray, Sophie; Ali, Mansur; Pattison, Stephen: Understanding muslim chaplaincy. Entangled religions: Interdisciplinary Journal for the Study of Religious Contact and Transfer 2: XLVII–LIII. doi:10.13154/er.v2.2015.XLVII-LIII, https://doi.org/10.13154/er.v2.2015.XLVII-LIII.
Weiß, Sabrina und Martin Radermacher. 2015. Handlungsorientierte Didaktik in der Religionswissenschaft: von den Zielen zu den Methoden. Zeitschrift für Religionswissenschaft 23, Nr. 2: 371–396. doi:10.1515/zfr-2015-0016, https://doi.org/10.1515/zfr-2015-0016.
Wilkens, Uta, Frank Wissing und Volkhard Krech. 2015. Liberal arts education: Lehren und Lernen an großen Fragen. In: Teaching is touching the future: academic teaching within and across disciplines ; Tagungsband, 357–359.

2014

Cuffel, Alexandra. 2014. Frakes, Jerold C. [Hg.]: Contextualizing the Muslim Other in Medieval Christian discourse. Speculum 89, Nr. 2: 476–477. doi:10.1017/S0038713414000207, https://doi.org/10.1017/S0038713414000207.
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